tröööhööött!!

haha den rubriken har ni aldrig sett förut va ? ;P
jag orkar inte gå in på detaljer hur det var igårkväll på kursen, kan ju säga att det var kul, men eftersom hon var sen så han de andra deltagarna gå men jag var där och hennes kompis.. gick bra, men i slutet när vi kom in i lokalerna (vi tränade ute) så band jag fast Balto i en krok i ena hörnet av rummet och hennes 2 hundar hade sin lilla hungård hörna i andra sidan av rummet.. så vi skulle bara gå och hämta kaffe och sen gå tillbaka, alltså ara borta i ca 1 minut, dock när vi hunnit fram till kaffeautomaten så hör jag en hund skrika (ja de kan skrika, man hör himla skillnad på när ens hund gnäller och när den skriker) så  vi stelnar till i någon sekund sen rusar vi tillbaka, och en hunden hade smitit och hoppat på Balto.. Olympus som hunden hette hade inte skadat Balto, han ville nog bara mopsa upp sig mot honom och fajtas lite för att visa att han bestämde, och stackars Balto blev ju jätterädd och han kunde inte ta sig loss heller för att springa till mig.. men vi kom ju tillbaka jättesnabbt och Olympus hade redan hört oss på väg så när jag väl var inne i rummet så var han vid sin hundgård igen, men balto kämpade mot dörren och mot mig! usch alla var skakis efter detta, men allt är väl och Balto är inte rädd för hundar, han har hälsat på 3 hundar idag och lekt med 2 av dom, så ingen skada skedd, förutom just då men aa.. jag får en gratis privatlektion(dels för att hon var sen och dels för att ja balto fick uppleva detta).. Olympus är btw en räddningshund så det är därför han är lite dominant ibland..

hur kan man hoppa på denna söta och mysiga vovve?

hehe nu gick jag in på detaljer ändå.. hur som helst så är allt bra och vi ska tillbaka nästa torsdag igen :)
nu är jag dock jättetrött, har jobbat idag och jag funderar stark på att gå ner till ica och köpa en cola eller något, jättesugen på läsk :P

later ♥

Kommentarer
Postat av: Ulrika

åh visst är det jobbit när dom skriker sådär. Det är så hjärtskärande!

2009-09-25 @ 22:49:14
URL: http://sandblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0