min kväll i globen !!

ja i början av veckan meddelade pappa att han tänkte köpa biljetter till melodifestivalen på lördagen!! "hah lycka till tänkte jag" alla måste ju varit slut !!! men han hittade asbra parkettplatser som han köpte av någon på blocket :) dyrt men såååå värt det !!

innan vi skulle gå in så åkte jag och brorsan hem till pappa i hammarbysjöstad för att äta middag innan, de åt bara tråkiga sojabullar och nudlar medan jag åt jättegod sallad med fetaost :D  när det var dags att åka till globen parkera och gå in så var pappa asseg gaah!! men vi kom iväg iaf :) jag och micke hade ingen aning om var platserna var förutom på parkett så när vi kom dit blev vi jätteglada för vi satt precis framför "greenroom" och precis brevid petra medes platå som hon står på och pratar i publiken :) innan vi kom till platserna var vi dock tvugna att hänga av oss i garderoben.. som var full ! så pappa blev galen för vi trodde vo var tvugna att hänga av oss eftersom de sa det när vi gick in.. så vi letade efter en annan garderob i hundra år men till slut gick det bra.. pappa var lite småarg i tonen när vi var i första garderoben så jag lugnade honom lite och bad om ursäkt till tjejen so  jobbade, det är ju inte hennes fel att det är fullt !! *jag vet ju hur det är emd arga besökare*

haha bland det första jag märkte omkring oss (på platserna då) var alla små fjortisar som var där för emd!! haha och när danny var ute och hälsade på några människor en halvtimma innan festivalen började så skrek de sönder sina halsar och la händerna bakom huvudet (ni vet sådär som fjortisar gör, drar bak håret typ) och nästan grät !! hahaha kul!!!

hur som helst så var showen helt underbar och rolig att se på !! alla låtar blev så himla mycket bättre när man var där!! ja förutom af ugglas dårå !! den är väl ok, men jag tål inte henne !! men hon är en sån där preson att, antingen älskar man henne eller så hatar man henne !! när hon uppträdde var det dessutom en kamera ivägen så vi såg bara hennes kropp, inte huvud haha.. men allavarligt så hade det varit lite pinsamt och jävligt tråkigt att skicka henne till eurovision! en tjej i stövlar som rycker mer pekfingret och benet när hon sjunger, och det är det ända hon gör !! mycket mycket tråkigt men ändå ganska underhållande (hennes ryck alltså) !! haha gud vad jag skrattade åt hennes ryck när hennes delfinal var!! ^^

när alla hade sjungit och poängen delades ut så mådde jag inte så bra !! min favvo Malena Ernman fick ju inte så bra poäng från juryn (så himla konservativa, det är ju alltid såna låtar som måns och emd som får mycket poäng, är vi inte ganska trötta på sådana låtar nu?) och herre jisses af ugglas fick mer än Malena men men publikens poäng var ju kvar !! och gud man såg verkligen att måns hade tagit ut segern i förväg!! hah in your face!!!

när det  var 120 och 144 poängen kvar stod mitt hjärta bokstavligt talat still, det var ju bara Caroline af ugglas, Agnes och Malena Ernman som var kvar som kunde vinna och när Af Uggglas fick 120 poäng skrek jag för då var det ju bara två bra låtar kvar !!! och pappa sa hela tiden" nu vinner hon, hon vinner opera tjejen !!" jag sa bara "tyst du jinxar det" men så fick hon 144 POÄNG och jag bara srek och hoppade som en galning !! jag skrek mest av alla inne i globen tror jag faktiskt !! hon var verkligen min favorit och jag röstade typ 7 ggr :P och det är så skönt att vi skickar något nytt och oförutsägbart till eurovision istället för samma gamla visa som måns !!!!

åh jag åkte hem svävande på moln !! hihi
nu blev det ett så långt inlägg så bilder kommer i nästa :)

Kommentarer
Postat av: Daniella

Ring själv, snuttgumma ;D

2009-03-16 @ 13:30:04
URL: http://daniellalamb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0