blogglös helg..

Ja i helgen har bloggen och datorn för den delen inte alls varit i fokus.. lite tråkgit kanske men jag har ju ändå haft saker att göra och min fokus ligger ju faktiskt mest på Balto nu :P

kan dra helgens aktiviteter och ändelser i kort bara:

I fredags vet ni ju vad jag coh Balto gjorde, vi var ju hos pappa med familjen och åt god mat och myste.. Pappa blir som en valp själv när han träffar Balto, han går ner på alla fyra och börjar leka med honom som en hund :D Kuul! och mamma lev, som väntat, helt förälskad i Balto :)

I lördags stod Överaskningsfest för Alex på schemat och mamma skulle få vara valpvakt i några timmar medans jag var i tumba.. det blev himla stressigt då jag letade blomaffärer med lisa (hittade inga som var öppna) och innan det skulle hem till skogås för att lämna av Balto, i blomletandet hade vi inte turen på vår sida alls så det blev bara mousserand vin från oss :/, men vi fick iaf rejsa till tumpa för att möta upp yvonnes man som skulle hämta nina, jonas, och fler av alex kompisar vid stationen, slutade med att jag fick ta två av dom i min bil.. väl där så var det mycket trevligt.. men eftersom jag inte ville vara ifrån balto föör länge så åkte vi hemåt igen vid halv 9, hemma var jag igen vid halv 10! bestämde mig för att sova kvar i skogås hos mamma (orkade inte släpa med Balto i regnet till bilen för att åka hem och somna pladask, så vi stannade kvar hos mamma :) Balto stormtrivdes och var jätteduktig hela natten, han sov på sin plats mitt på golvet brevid min säng där mamma hade bäddat upp en filt och en handduk som Balto blev fäst vid, hela natten, och gjorde inget "bus"(kissa eller bajsa) tills på morgonen då jag kämpade med att ha hans uppmärksamhet medans jag klädde på mig så jag kunde gå ut med honom innan han kissade den dr jäääättepölen som vo oftast inte hinner ut för, vi var så nära men när jag tog på mig skorna, då tyckte han att det var dags att kissa på golvet :/ hehe men bajsade gjorde han utomhus :D

nu är vi inne på söndag. en slappardag med bus och lek för Baltos skull och senare på dagen kom Morfar och hans fru Unni på besök hos mamma en stund.. De två personerna är  riktigt svårflörtade och de är de ända som Balto inte lyckats charma! :O visst klappade de honom men bara en gång, på hela timmen de var där! så det var inte så kul att se att de var så skeptiska men jag lyckades ändå prata bort dom med mina planer för Balto och mig inom lydnad.. vi ska allt visa dom!! :P
på kvällen kom vi hem till söder igen och troet eller ej men min lilla prins har mer och mer lärt sig att kissa gör man också ute :) att bajsa ute lärde han sig snabbt, även om små olyckor händer någon gång då och då.. jag har lärt mig se när han vill bajsa så det är lättare att få ut honom innan men att se när han behöver kissa är lite svårare, men lite grepp om det har jag iaf fått  :) på kvällen kom john och vi hade en riktigt mys coh syndarkväll med pannkakor och godis :P mysigt!

därmed är helgen avklarad och det är måndag och saker mindre kul måste göras igen ^^ har precis fått hyran och comhemräkningen genom dörren så ska väl ta tag i det ^^


later ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0