min lilla prins börjar bli stor :)

Balto är så stor nu så det nästan är ofattbart ^^ han väger 16 kilo :O jag kommer ihåg när jag vägde honom första gången, då vägde han 8 kg.. och då var det till och med någon vecka eller två efter att jag fått hem honom :P
han börjar bli rumsren också :D woho!!! inte helt än men nästan, idag väckte han mig imorse för att han behövde gå ut, han ställde sig på bakbenen och upp med frambenen på sängen och puffade på mig :) så söt! och efter han fått gå ut och fått mat så somnade jag självklart om (sömnbrist) och vid 10 igen så gjorde han exakt samma sak som vid halv 8 imorse :D min lilla kille är så duktig :D



men oj vad jag blev irriterad igår när jag var ute på kvällen med Balto i tanto.. vi mötte en tjej med sin söta lilla pitbull som var 11 månader, hon ar jättesnäll och viftade på svansen och ägaren var också snäll så vi började prata och hundarna fick leta lite, eftrsom hon var äldre än Balto så höll jag fortfarande i honom i kopplet (tänker ju inte släppa lös honom när jag inte sett ordentligt hur den andra hunden är) men hon släpptes lös och det gick bra, sedan märkte jag att hon började bita i Baltos nacke så jag föste undan henne och försökte skydda Balto lite, det v ar forfarande lek och så men när hon inte slutade så klämde jag fast lilla pitbullens huvud mellan mina knän och fick bort henne från Balto, då tog ägaren kopplet  till tjejen och sa att kamphundar vill alltid ha tag i halsband på andra hundar, visst det kanske är sant, för hon var inte elak det märkte jag och balto var inte rädd eller så, men när ägaren kallade sin egen hund för kamphund blev jag lite irriterad, för visst  är de ofta utsatta för hundslagsmål (de är ju kraftiga hundar) men kamphundar är de inte i naturen, skulle jag ha en pitbull skulle jag inte kalla rasen för kamphund (även om de ses som det) jag skulle försöka få bort fördomar och absolut inte tillåta bitlekar, hundar nafsar ju på varandra när de leker visst men inte bita!! man vet ju aldrig ifall det händer något, tom med andra hundraser kan vad som helst hända.. aja pitbullen som jag inte fick namn på var väldigt snäll det var hon men att ägaren inte tog tag i hunden när den lekte lite för hårt tycker jag inte om!

Kommentarer
Postat av: Elin - Design&Makeup

sv: ja och det är inte så mycket snö i Trollhättan heller så jag längtar bara upp till Härnösand varje gång ^^

2009-07-24 @ 13:38:31
URL: http://designandmakeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0