4 dec Tisdag..

ja.. då har man inte skrivit på ett bra tag.. men jag har inte hunnit eller haft orken så det är därför.. men nu har jag både ork och lite tid över så nu jäklar ska det skrivas massor ^^

börjar med helgen då..
Fredag; efter presentation på info-layout lektionen och prov på Ekonomin så åkte jag till söder för att luncha med nina :) käkade på Deja vu, jätte mysigt ställe verkligen :) efter lunchen hade vi tänkt handla lite julklappar men nina märkte att hon tappat sitt kort.. det konstiga var att hon hade betalat maten med kortet och fått tillbaka det men sen försvann det bara.. vi kollade på golvet och utanför på gatan om hon hade tappat det precis på när vi hann gå ut en bit.. men nej så vi åkte till gallerian och där brevid så fixade nina och så på banken.. så hon ska få ett nytt kort snart så det löste sig ju men det var ändå weird.. iaf sen fick jag äntligen använda lite av mina presentkort på NK.. köpte en mascara från HR - den är så bäst, man får hur fina fransar som helst- sen köpte jag en klänning från Malene Birger, med lite fransar på och den var mörkgrå, den är jättefin ^^.. sen kollade vi lite men hittade inget mer.. sen åkte jag tillbaka till skolan för att spela musik med oscar wille och fredrica.. Flyleaf - Cassie ! övade på att skrika som Lacey gör i låten men jag kan ju säga att jag är knappt i början av vad man måste kunna för att göra som hon haha.. men vi övade iaf.. sen övade vi lite på en låt wille hade gjort.. det var kul faktiskt.. sen stack jag hem och käkade och åkte till Erik och Johan för vi hade bestämt att vi skulle ha en Hostelkväll :S vi skulle alltså se båda hostel filmerna ! :O så när jag kom fram då till busshållsplatsen där dom skulle möta mig så kom dom + jessica och hämtade mig och vi åkte till trånkan för att hyra filmerna ! johan kunde inte ladda ner dom.. aja sen kom vi iaf hem till killarna och dom börjar göra popcorn och grejer.. och jag fattar tydligen bättre skånska än vad dom gör enligt deras mycket trevliga pappa haha ^^ sen bär vi av uppåt för att se filmerna då.. stackars erik och jessica hade ju inte sett filmerna förut, jag och johan hade sett första så vi var ju beredda på vad som skulle hända men inte de inte.. haha sen i slutet ringde kalle och var mördaren från göteborg och var jätteläskig haha.. sen fick vi efterrätt som var över från middagen erik och johans föräldrar hade med sina vänner.. *mums* sen var det ju dags för andra filmen då och den var ju lika äcklig den som den första :/ usch !.. vi hade iaf mycket trevligt den kvällen förutom all tortyr på filmerna ^^ haha måste ju nämna att det stod såhär på baksidan av Hostel 2 "för dig som gillar tortyrporr" haha det tyckte jag var mycket kul ^^

Lördag; ja jag sova typ till halv 1, mycket skönt att sova ut.. sen gjorde jag inte mycket mer på dagen förutom att hjälpa mamma lite med mat och städning, eller jo jag städade mitt rum ^^ *stolt* sn gjorde vi oss iordning och släkten kom för att fira min, mammas och mormors födelsedag.. mamma fyllde ju den 27 nov och mormor den 25 nov, och jag imorgon ^^ så vi brukar fira allihopa samtidigt helgen mellan min och deras födelsedag varje år.. fick massa pengar så nu är jag rik ^^ haha.. sen var den kvällen över och jag gled ner i sängen och tittade lite american pie innan jag somnade..

Söndag; ja då var det dags för jobb.. trodde att det skulle vara jättemycket folk  i gallerian och jag skulle typ dö, eller hamna i koma som kalle sa att jag skulle göra haha.. emn det var mindre änd et brukar vara.. skönt ! men konstigt ! sen iaf vid typ kvart i 6 kom kalle och väntade på att jag skulle bli klar och sluta så vi kunde dra.. så han fick sitta en stund och titta på när jag rullade bestick hehe, fast vi satt ju brevid varandra så vi kunde prata så han satt ju inte bara och väntade som tur var.. sen när vi äntligen fick gå så skulle danne och ali larva sig och spela fotboll med något på golvet så gabbi lurade mig så jag var tvungen att hålla upp dörren till omklädningsrummet/förrådet till killarna (man kommer inte in utan bricka, coh ingen av oss hade en).. men dom kom efter ett par rop på dom ^^ sen var det bara att byta om och sprinag ner till väntande kalle.. haha måste ju nämna att det var dannes sista dag innan han åker till peru en månad, han åker idag faktiskt ^^ så jag kramade han hej då och sådär och när jag tog ett steg bakåt för att vi hade kramats klart så håller jag på att ramla över en jäkla barnvagn som en unge kör rakt bakom mig haha som tur är ramlade jag då inte men det gav kalle ett gott skratt iaf haha.. och jag hålelr fast vid att man behöver körkort för att köra barnvagna och att det var ungen fel att jag höll på att ramla eftersom det var han som inte kunde styra vagnen och var bakom mig ! det är ju liksom klart som fan att jag inte tror att en jäkla barnvagn ska stå bakom mig klockan kvart över 6 på kvällen inne i gallerian haha men se där det gjorde det ju ! aja.. vi kom iaf iväg till slut och gick bort mot gamla stan för att ta en kaffe och prata :) när vi kommit till gamla stan så köte vi kaffe på espresso house, eller kalle bjöd mig på en *tack* :) och sen gick vi vidare.. hamnade till slut inne i söderhallarna där vi satte oss och pratade mera inne i värmen :) det regnade ju ute och det var kallt så det var skönt att komma in en stund.. vi satt där ett bra tag, mycket trevligt :) vi såg mycket roliga människor gå förbi också.. en gubbe som gick jättekonstigt och en tant som frågade om julmarknaden inne i hallarna som var stängt, haha och så kommer hon med "nejhepp, ingen julmarknad, tomten har dött." haha oj vad det var kul ! det lät ju så grovt hahaha.. sen smet hon in på restaurangen brevid haha och vi skrattade, hon var mycket konstig hahaha.. vi bestämde oss så småning om att röra på oss och ta luft.. så vi gick först till en kiosk där kalle fick en korv i sig, han var ju så hungig ^^ sen gick vi på en liten promenad i regnet.. och efter som kalle är ganska så mycket längre än mig fick han hålla i paraplyet, och det blev ju sådär för mig eftersom det regnade lite på mig även fast jag gick under paraplyet (som var 1 och en halv meter ovanför typ ^^ haha ) iaf vi kom till slut till södra station och satte oss ner och väntade på tåget.. eller han väntade med mig för han skulle möta christian sen.. när jag kom hem så gjorde jag mig lite te och tog lite godis (jag vet te och godis låter inte som en bra kombination men jag var så sugen på båda så det blev så ^^) och satte på teven för att kolla lite på gilmore girls, lite adventsmys för mig själv sådär :) mamma och brorsan hade gått och lagt sig, eller mamma iaf brorsan var inne på sitt rum..

Måndag; skola, och efter skolan åkte jag och mötte nina för att käka middag på stekpannan på söder, efter det så gick vi till julia för att hämta henne och för att nina skulle låna något att ha på sig på kvällen :) sen åkte vi till åhlens city för att snoka runt lite sen mötte vi jonas och fredde för att åka till intima för att möta jossan och emelie och sen för att se magnus betnér :D det var så jäkla kul :D efteråt så åkte jag till pappa för att se prison break och sen skjussa han hem mig :D

Idag; ja det var skola som vanligt idag :( hade teckenspråksprov :/ gick väl sådär, hoppas på ett vg som förra gången men det tvivlar jag på :(  sen hade vi ju engelskan men vivian var sjuk så vi hade bara petra en stund och sen fick vi jobba på en liten teater haha våran komemr bli bäst ! :D om jesus födelse, en parodi på den :D så nice ! så vi fick sluta tidigare.. och nu har jag suttit här ett tag, ska snart hem till nina, om typ en timme.. vet inte vad hon hittat på för någe :/ haha det är en överraskning tydligen så allt jag vet är att mamma har skickat något i ett kuvert till nina och att jag ska vara hos nina kvart över 8.. så jag är ju så nyfiken så jag håller på att spricka ^^

aja det är allt för mig just nu.. jag skriver säkert sen för att berätta vad det är nina hade hittat på ^^
hej så länge XX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0