min alla hjärtans..

eftersom jag inte har något att göra så kan jag ju dela med mig av vad min alla hjärtans dag bestod av :)

jag visste att jag skulle få frukost på sängen :) men jag hade ingen aning om vad john hade planerat att vi skulle göra på kvällen.. han hade gått runt ett tag  innan och sa att det var en överraskning men att vi skulle vara någonstans klockan 18..
efter frukosten som åts vid bordet i vardagsrummet :P så mös vi i soffan och bara tog det lugnt :D sen efter ett tag så sägen john att jag ska blunda så jag blundar och sen får jag öppna ögonen och ser två st operabiljetter !!!!! han hade köpt biljetter till operan Batseba!! jisses, gissa om jag blev glad, var ju ett helt år sen jag var på operna första gången med mormor :) så jag praktiskt taget sprang till datorn för att kolla in på hemsidan vad det var för föreställning vad den handlade om osv..
beskrivningen lyder

En blodig opera om synd, kärlek och moraliskt förfall

Makt och kärlek är tidlösa ämnen i ett bibliskt idédrama med dagsaktuellt perspektiv. Nyskriven svensk opera får en annan innebörd när Torgny Lindgrens roman om människor i forntidens Palestina i Leif Janzons och Sven-David Sandströms händer blir grand opéra på engelska. På en gång storvulet och drabbande, intrikat och tillgängligt.



coolt va ? :) när vi satt där och och tittade så tyckte jag lite synd om john för det var ahns första opera och det var ju ingen direkt lätt opera, varken i sång eller handling.. som den första jag såg var ju hans och greta, det hade han nog tyckt om mer, men det var denna som spelades och jag tyckte den var bra :) john sa dessutom att han kunde tänka sig att gå på fler föreställningar :)

jag mormor och mamma ska ju på askungen i maj, fick i julklapp :) åh vad jag längtar, jag älskar operan !

hur som helst så var det min alla hjärtans dag :) efter operan så myste vi ner oss i soffan med glass, choklad och jordgubbssås och film :)

Kommentarer
Postat av: Elin - Design&Makeup

Säkert? ^^ Jag är rädd för själva förändringen, det blir sådan skillnad eftersom det går från mörkt till ljust.

2009-02-16 @ 21:07:21
URL: http://designandmakeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0