Tisdag 2 okt..

vanligtvis brukar jag hata tisdagar, börjar kvart i 10 med biologi, sen löper dagen på med lektioner ända fram till kvart över 5, så man är ganska slut efter det.. men idag var det helcoolt faktiskt(hade programdag).. kändes dock lite onödig men ändå, vaknade på samma sätt som igår, av att jag ser mobilen börjar blinka och sen ringa, trodde klockan var halv 1 och att jag halvsovit i 10 minuter, men icke då.. hade sovit i 7 timmar haha bra att man känner att man sovit ^^ iaf började dagen med en liten föreläsning om hur man säker information till ett arbete och hur man granskar källorna och så.. mycket tråkigt ! sen hade vi en timme med syo där hon berättade om högskola osv.. det var däremot mycket intressant och väl behövt nu.. man måste ju börja tänka på vad man vill göre efter gymnasiet.. inte långt kvar ju..

fast jag har iof redan planerat vad jag ska göra :D jag ska vara hemma ett år efter gymnasiet, jobba och gå make up utbildning med lisa :) sen ska jag söka till Hawaii Pacific University i Honolulu :) där ska jag pluga i ett år, hittade drömkursen där.. Theater Performance :) helt underbart kul låter det ^^ just den kursen håller sig till skådespelet men sedan slås den kursen ihop med andra teaterrelaterade kurser och tillsammans producerar man en pjäs :D hur kul som helst ! det är verkligen sånt jag vill göra, plugga teoretiska ämnen som sen ska leda till vad jag ska jobba med det kan jag göra hemma.. utomlands, på Hawaii(kan inte upprepas för mycket ^^) för att vara exakt ska jag ha kul och plugga det jag är intresserad av :D å jag längtar så grymt mycket !!

iaf tillbaka till dagen som gått än så länge; efter det så skulle jag Jonatan ocg fredrica göra engelskauppgiften.. slutade med att vi skrev ner några stödord på 4 frågor av typ 20 och bara satt och snackade.. så efter ett tag bestämde vi att det var nog dags att ge upp "pluggandet" och kopirea papprena till mig och fredrica och sen gå hem :P
var grymt hungrig när jag kom hem så jag gjorde en ost&skink omelett - ja jag kan faktiskt laga några få maträtter, hör och häpna- fick i mig ungefär halva dock sen var jag proppmätt igen.. ägg är väldigt mättande ! sedan satte jag mig och letade fram resväg till surbrunnsgatan på sl.. ska nämligen dit med sofie för att kolla lite på cis utställning för skolor utomlands.. så det är vad jag har framför mig, sen efter det ska jag försöka hinna till haninge för att se nicolinas konsert som hon har i skolan :) hon är ju musikestet ungj*veln (avundsjuk? jag ? nej då) måste ju dit, hon ska sjunga stone sour :)


nu har jag typ en timme hemma, vad ska jag göra ? finns nada ! eller jo kan ju söka lite på danssteg till buggen som alla ska dansa i skolan på idrottslektionerna i tre veckor nu framöver, katarina ville ha lite tips.. kan ju vara kul att sysselsätta sig med :) får se..

hörs senare puss


jahapp, då var utlandsstudie-grejen iställd för våran del.. del blev lite tajt med tiderna, sofie skulle hämta sina skor vid 4 hos skomakarn och det tar en timme att åka till grejen så vi skulle varit där vid 5, och bara haft en halvtimme på oss där för sen skulle jag vara tvungen att åka tillbaka och mot haninge, plus att sifoe fick frossa nu och kände sig dålig, så hon skulle kolla tempen.. så ja, får boka in ett möte cis studievägledare och prata med henna/honom istället.. känns lite bättre också för då har man inte massa folk från dom olika skolorna som kastar sig på en, då får man prata med en opartisk människa som kan sina grejer iaf :D
nu till baka till sökandet om dans :D

hej svejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0