nytt år och nya tag!

Gott nytt år allihopa!! nu lägger vi 2009 bakom oss och går vidare med 2010 :) har vi haft ett bra 2009 försöker vi göra 2010 ännu bättre, har vi haft ett mindre bra 2009 så lär vi av misstagen och går vidare för att göra 2010 till året då allt vänder :)

jag har ju inte skrivit på ett himla bra tag och det beror på att precis då jag skulle bli duktig och skriva massor igen så började jag jobba en hel del mera än tidigare så orken fanns inte riktigt.. och under denna "tysta" tid i bloggen hände ju faktiskt ganska mycket ^^ så vi försöker gå igenom det ni missat lite kort :)

Frst har vi Johns 25årsdag som vi firade hemma med thaimat champange och presenter, fest blev det på lördagen som kom efter hans dag, blev en stor fest i tallkrogen!

sen har vi dagen då sofie kom hem från australien och hade med sig sin pojkvän Ben.. åh denna lycka då min fina böna kom hem efter 10 månader!!! 10 månader! helt sjukt långt tid!!

efter det var det dags för balto att fira sin 8månadersdag och efter det firade jag min 20årsdag :) firade försthemma hos mormor med släkten och senare med en fest hemma hos far min, en himla lyckad fest! måste tacka min kusin matte som tvingade mig att ha fest :) han kom upp från småland med två av mina andra kusiner, johannes och tobbe!

efter min 20årsdag var det dags för sofie att fylla 20 :) det firades först hemma hos henne i hennes stuga i vidja och helgen efter med utgång på söder :)

efter detta var ju självklart julen på tur, och julen firades som vanligt med släkten hos mormor på själva julafton då pappa också var med, och tre dagar senare hos morfar :) det var Baltos första jul och han fick massor av fina julklappar :) som han fick öppna själv!

efter julafton var det dags för nyårsafton!! middag hemma hos mamma var det bestämt, i och med att det var baltos första nyår, hundar har ju en tendens att bli rädda och chokcade på nyår, så en lugn middag hemma kändes bäst.. och när väl 12 slaget kom så stod vi vid balkongen och tittade ut och balto tyckte att raketerna var lika fina som vi andra tyckte, han brydde sig inte ett dugg om att det smällde!! det är så skönt för nu när jag vet att han är lugn på nyår så kan jag om jag har speciella planer lämna bort honom till mamma eller någon utan att vara orolig :)

det var väl de största händelserna :)

nu är mitt efterlängtade januari här och jag börjar i skolan nästa måndag :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0