vilken härlig onsdag

försökte skriva tidigare om vad jag skulle göra idag men bloggen knasade sig så jag skrev om texten 2 ggr inna jag gav upp.. men en snabb sammanfattning av dagen kan beskrivas med några ord- sol, tanto, lek, njut- ja vi var nere i tanto idag för att njuta lite av solen och få röra på oss lite mer än valigt.. gick runt en stund innan vi satte oss vid en bänk vid gången vid vattnet :) Balto satte sig ner direkt(kanske lite trött i kroppen :P) och var jätteduktig när cyklar for förbi, andra lösa hundar och människor, han satt stilla och duktigt hela tiden :) känns som att det är bra att vänja honom att sitta lugnt även utomhus, det är ju där alla "plötsliga" saker finns.. så det kändes jättebra :D han blev lite uppspelt såklart när andra hundar ville fram och hälsa när vi gick men jag fösöker sätta honom ner och hålla hans koncentration på mig omd e kommer för nära :) denna gången var det mer "aggresiva" hundar ute, två till och med började skälla och visa mycket domnant beteende, stackars lilla Balto, då blev han skrämd, men som innan sätter jag honom ner och lugnar ner honom :) om inga hundar skäller på honom så lär han ju sig aldrig att ignorera dom när han ska så det var en bra promenad :D

(idag kom också den första personen som frågat om Balto är en flatte fram, alla andra frågar om han är en labrador hehe, men de är ju lika när de är valpar iof)

nu har jag precis varit ute med min buse som älskar att hoppa och bita i byxorna men som förhoppningsvis lär sig snart att det inte är ok och nu ska jag njuta av en myskväll på soffan med en kopp thé och min Flatte-bok :D



later ♥



Kommentarer
Postat av: Liiiiisa

jajjemen ;)

har ni bestämt vad ni ska göra imorgon ännu?

2009-06-18 @ 18:28:15
URL: http://liiiiisas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0