Valborg och 1 maj

Kort om min valborg då;
På dagen hade ju vi som resten av sveriges gymnasier mösspåtagning, åh vad verklig det hela blev när man fick ta på sig mössan ! en månad kvar bara ! helt sjukt !! efter mösspåtagningen åkte typ hela skolan in till stan, förutom jag och frida då som bestämde att vi skulle gå en promenad istället !, promenaden blev väl en timme lång kanske och sen köpte vi grogvirke och åkta bussen hem från centrum för att hinna göra oss iordning !

Var ganska otaggad inför kvällen faktiskt hade lite panik över vad jag skulle göra, alla skulle ju iväg och så och jag blev lämnad kvar.. men som tur var så räddade Linnea mig.. Hon och jag åkte till Annie i aspudden och lagade mat och käkade där med Annie och Emma.. vi hade det trevligt där tills typ 10 då tjejerna skulle in till stan och festa på krogen, det var jag inte så pigg på så nina kom och hämtade mig :) så skönt att hon äntligen har sitt körkort ! nu har jag flera taxivänner som kan hämta mig ^^ aja hemma hos nina drog vi fram baconchips och jag fortsatte på min dricka då, Nina var trött eftersom hon hade jobbat så vi satt bara i soffan och tittade på tv och pratade.

   


Sen vid 1 typ ringde wille och ville att jag skulle komma till jesper så jag tog en taxi för att åka till dom i skogås :) när vi åkte förbi farsta strand passade jag på att hämta upp kalle och hans vänner eftersom han skulle till skogås till boban som bor nära jesper.. så det var tur för honom iaf, taxi var himla svårt att få tag i tydligen, man kunde tydligen knappt komma fram när man ringde ! tur att man hade taxi på kontokörning, ett annat nummer in då :) aja lämnade kalle vid parkeringen där han skulle svänga upp till boban och jag skulle till vänster till jesper ! vi skulle mötas upp senare och gå hem tillsammans :) hos jesper var det massor av roligt folk, och vattenpipor :D nice :D hade väldigt trevligt där hemma hos jesper ! så min valborg blev roligare än jag hade väntat mig faktiskt :D hade inte en bra känsla innan jag åkte iväg ! men det blev ju bra :D vid 4 mötte jag kalle och vi gick hem i kylan ! fy vad det var kallt ! usch !

   


igår, sov vi till halv 2 ! helt slut !! somnade ju sent !! efter kalle blev hämtad vid 3 så la jag mig framför teven och åt glass ^^ på kvällen kom mammas kille och hans barn och vi grillade *mums* fick ju vara "barnvakt" åt lilla sexåringen erica hela kvällen också ! gud var barn suger musten ur en ! fy vad jobbigt ! och sexåringar är ju i en trotsålder så det var ju bara jobbigt ! haha men hon är gullig ändå, men jag var helt slut när de åkte hem vid 10 !! jag slängde mig direkt i säng och glodde tv !

Idag, vaknade 12 typ.. behövde köpa lite smågrejer som strumpor och puder och så.. så jag ringde ullis och vi åkte till farsta :) hittade en söt liten klänning som jag tänker ha på nicos studentskiva, den är grå med spets band och kors i ryggen, ser nästan lite nattlineaktigt ut, vilket jag tycker är sött så den är perfekt :) sen köpte jag då strumpor och puder och trosor :)  vi fick i oss lite lunch också :P sen åkte vi hem ! har suttit hemma ett tag nu.. ska iväg till heron ikväll med kalle, nina och jonas ! får se om det blir bio eller bowling, men trevligt ska det bli iaf :D

later xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0