Onsdag 2 jan.. Fredag 4 jan..

Ja då har jag hittat tillbaka igen då ^^ har åter igen inte haft tid eller ork att skriva, så nu sisådär lagom i slutet på lovet tänkte jag att jag kunde ta mig lite tid :P
så jag bröjar från där jag slutade och tar allt kortfattat :)

14 dec:
Sofie fyllde 18 :D var i skolan på dagen sen hemma sov jag en stund för jag var fortfarande sjuk :(.. sen var det middag och festligeheter hos sofie :) med hennes släkt och vänner :) sedan var det bara för mig att gå hem när tjejerna skulle ut :(

16 dec:
var hemma från jobbet, fortfarande sjuk :( sen på kvällen kom kalle förbi för att hämta biljetter till julfesten och stanna en stund.. emn en stund blev ganska länge hehe tror han åkte hem vid 1 nångång :P men det var ju faktiskt star wars på tv å ingen av oss kunde slita oss från det :P

17 dec:
skola som vanligt, efter skolan kom kalle och hämtade mig för att sedan åka in till stan och handla julklappar, till slut hittade kalle sina jäkla espressokoppar  som vi letat ett bra tag efter, men jag hittade ju in genting såklart :/ sen käkade vi sushi, och det gick ju inte bra för mig måste jag säga, brukar kunna äta med pinnar men de här suchibitarna var djävulska, dom bara gick sönder hela tiden och dom var så stora så jag fick hålla för munnen när jag åt haha men kalle fick sig några goda skratt iaf !

18 dec:
hade helt räknat med att presentera min bok jag läser i svenckan på onsdagen och inte nu, men på morgonen fick jag reda på att det skulle vara idag och jag sprang och panikskrev en presentation, som i det hela funkade och blev ganska bra faktiskt :)

19 dec:
julfestdagen är kommen.. och det var ju självklart det man tänkte på hela dagen, vad man skulle ha på sig osv, var vi skulle gå innan och så :) det blev glada ankan med tjejerna innan vi drog till festen på viper :) festen var kul, tyckte jag iaf eftersom man kände de flesta och så.. dansade mycket och ja vad mer kan man säga.. jo att johan blev jättefull och sa massa fina ord till mig när vi hade "seriöst snack" haha.. men hem vägen blev inte så kul för vi var nämligen tvugna att gå hela vägen till centralen :( hade asont i fötterna så ja jag klagade ganska mycket på vägen dit ! men vi kom hem till slut iaf :D

20 dec:
vaknade vid 1 nångång av att nina ringer, hade bestämt att åka till stan med henne och jonas för att handla klappar och käka lunch och så :) sen vid 4 ringer erik och han skulle tydligen vara hundvakt åt hans kompis hund, sen frågar han om jag vill haka på och göra honom sällskap så ja visst, så när vi ska hem så hoppar jag av i trånkan och tar bussen till erik för att vänta med honom innan vi skulle till sundbyberg..vi väljer lite filmer vi tar med och sen åker vi.. väl i sunbyberg handlar vi mat och dricka och sen går vi till alexandra och buster :) väl där så fixar erik mat och jag tittar på haha.. sen sätter vi på "I now pronounce you Chuck and Larry" och ska käka men erik pratar i telefon så länge att jag måste sätta på paus och hinner äta upp min mat när han är klar med telefonen ahaha.. men men vi kom igen filmen iaf som jag tycker är mycket rolig :P *jag valde filmer* hehe hade det riktigt mysigt där med buster och erik ^^.. sen åkte vi hem vid 12

21 dec:
var hemma hela dagen.. sen vid 8 kom erik och hämtade mig för att vi skulle in till söder för att se bio.. *förtrollad* var filmen :D så underbart gullig film ! efter filmen så åkte vi hem till erik.. gick in och pratade med johan och jessica en stund för att sedan få efterrätt som var kvar från deras föräldrars middag, och satte oss sen för att titta på *på smällen* :D så det blev en lång filmkväll men en mysig sådan..

22 dec:
klädde 2 garanar, ena hos mamma och ena hos pappa.. sedan på kvällen blev det bio igen för att se *gulkompassen*.. den var sådär, lite tråkig faktiskt

23 dec:
jobba ! men det var lite folk faktiskt ! trodde det skulle vara sjukt mycket folk.. men ikke då :) slutade 6 så markus gjorde en shailatte till mig sen gick jag och kollade i gallerian efter juklapp till pappa :) hittade en snygg skjorta som blev hans favorit sen faktiskt :D

24 dec:
JUL JUL JUL !
vaknade hos pappa, vi gjorde oss i ordning sen kom mamma för att dela ut julklappar inom familjen :D mycket mys, och jag fick bara saker jag ville ha :D sen bar jag mamma och micke av till mormor, där var det också mys, som vanligt :D
sen var det bara att åka hem :D en mycket bra julafton !

26 dec:
stan med linnea..
hemmamys med frida, pepparkaksdeg,rulltårta och julmust, tittandes på pirates of the caribbean - till världens ände!

28 dec:
utgång till toxic med linnea.. sen kom lisa,erika,erik,patrik,niklas och matte dit också.. blev en bra kväll..

29 dec:
får ett sms av della tidigt på morgonen ! hon fick sin bebbe Alexian kvällen den 28 dec.. å jag är så glad för din skull gumman !!! I can't wait to meet him!
firade jul lite sådär sent med morfar och unni och familjen.. mys :D

30 dec:
jobbade på dagen.. efter jobbet så åkte jag direkt till victor, som mötte mig vid tunnerbanan och vi gick hem till han och danne.. och snälla söta victor lagade ju självklart maten ^^ vi satt och snackade, käkade och hade det trevligt.. sen väntade vi på attd anne skulle bli klar med sitt tv-spel så vi kunde spela guitar hero, som jag då aldrig hade spelat ! och jag måste ju säga att jag var bäst ;) haha nej kanske inte men det var kul :P vann nångång kanske men då hade ju jag på easy och victor på medium eller hard (kommer inte ihåg) aja danne left the building efter en stund och vi spelade vidare.. sen fick jag ont i handlederna så vi bestämde oss för att sluta spela.. sen kollade vi mina jag och irene :) efter det så la victor över massa skön musik på min mobil och sen tog jag taxi hem till far :) måste säga att det var kul att träffa dig victor igen :) var så himla länge sen, hoppas du inte glömmer att jag ska med nästa gång du tatuerar dig !! :P och vi ska ju ut tillsammans också.. sen har vi ju Alvin att tänka på om några år ;) haha

31 dec:
NYÅRSAFTON :D och KIDDES 18ÅRSDAG :D
dagen började med att jag far min och bror min satt som klistrade framför teven när emil var på :P var ju så länge sen man såg emil och det var så himla kul haha sen fixade jag mig och åkte till farsta för att handla present till kidde ! och dricka och mat till kvällen.. haha inne på systemet så sitter jag på huk bland all människor och kollar längst ner på champangeflaskorna och helt plötsligt så känner jag att någon vad jag tror "kommer åt mig med in korg" men efter några sekunder så inser jag att det är någon som petar på mig med sin korg och jag vänder mig och och det är kalle som står där! haha det var lite roligt det där med korgen, kan tyvärr inte förklara på ett bättre sätt :P men vi hade kul iaf ! sen lämnade jag kalle och sen pappa inne på systemet i all kaos för att springa och köpa två champangeglas med *usch* aik.märket på ! det var riktigt fina glas (utom märket då) så det blev kiddes present ! plus någon "black label champange", vi tyckte det passade bra med aik :) sen köpte vi mat, eller det vi behövde för att göra våran sparrispaj som alla vänner till mig och alla pappas vänner garvade åt när dom hörde talas om att vi skulle göra paj! ja det är ganska känt att vi inte kan laga mat ! men jag kan tala om att pajen blev jättegod och vi fick beröm för den !! sådeså :D
iaf så efter farsta åkte vi hem till skogås för att packa ner all kläder vi skulle ha med oss till pappa och hämta pajreceptet ! :P och jag sprang runt som en stucken gris och letade efter mina byxor jag skulle ha på mig på kvällen *det var tema häng, så jag skulle ha stora hängande jeans på mig* och samtidigt så pratade jag med kalle i telefonen och jag kan bara tänkta mig hur jag måste låtit i telefon och sett ut när jag sprang runt som en galning och ramlade i mitt rum ! hahaha.. vi kom iväg till slut iaf och vi gjorde vår paj och vi åkte till enskede där överraskningsfesten var för kidde :D det blev en lyckad kväll men vänner, dans, bilder på kidde som barn haha,god mat, raketer osv.. hela ballettten liksom :D

1 jan:
var på bio- såg arn ! den var bra faktiskt, har ju inte läst böckerna om honom, men filmen var helt ok iaf :D

2 jan:
var hemma bara.. körde massa, runt i farsta sen genom trånkan och sen hem.. gick bra, men det var läskigt ^^ har ju bara kört 3 gånger nu..

3 jan:
vaknade vid 1 kanske så jag var helt slut, man blir ju det när man sover mycket ! så jag låg i sängen och käkade frukost sådär lagom mysigt och tittade på gilmore girls.. sen bestämde jag mig vid 4 att gå upp och duscha och sen skriva klart ett biologiarbete.. sen kom mamma och middag... sen kom kalle och hämtade mig och vi åkte först hem till han, och sen bestämde vi för att hyra film och kanske fika så vi åkte till stan och hyrde "thank you for smoking" och sen fikade vi.. kalle var ju tvungen att ha sin blåbärspaj ^^ och jag älskar ju blåbärspaj som alla som känner mig vet men just då var jag verkligen inte sugen på en ! mycket konstigt, så det blev bara te för mig :) sen åkte vi tillbaka för att se filmen, den var bra faktiskt ! var lite skeptisk eftersom kalle valde filmen ^^ haha aja sen åkte vi och lämnade filmen i stan igen och körde sunt en sväng i stan, gick i en lekpark han lekte i som liten, det var mycket fint där, precis vid vattnet och grejer.. åh det är så fint i stan på kvällen på vintern ! alla lampor som lyser ! man blir bara glad :D
på vägen hem sen såg vi två harar och två rävar vid vägkanterna :P

4 jan:
ja idag ställde jag klockan på halv 11 för att jag skulle vara hos nina vid 1 ! usch ! är rätt trött nu måste jag säga ^^ haha sen fixade jag mig och packade och drog iväg till nina.. vi satt och pratade och jag fickmin försenade present :P  som var ett jättefint fotoalbum med bilder på oss som små och uppåt ! mycket fint ! tack gumman ! <3 sen kom pappa och micke och hämtade mig *micke körde :O* och vi drog till  heron och käkade och såg bee movie, den var ok men lite väl barnslig kanske.. sen köpte vi guitar hero :P sen handlade vi mat och jag fick köra hem, från heron till söder ! läskigt ! men det gick bra :D och nu har jag och micke suttit framför tv-spelet hela kvällen, kvällen som skulle gå åt pluggande ! haha men jag ska plugga nu ! är ganska pigg ! :P

later ! xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0