Lördagsäventyret!

efter middagen hos morfar och unni var jag proppmätt och trött, och lisa och nina skulle hämta mig hemma vid 8 för att sen åka hem till henne och se melodifestivalet och snacka skit :) så när jag komme hem byter jag om till mjukisar och t-shirt och går sen ut till parkeringen där tjejerna står och väntar.. när jag kommer ut på parkeringen så är motorhuven uppe på bilen två av mina grannar står och försöker hjälpa nina och lisa med något och alla ser förvirrade ut.. haha bra start där på kvällen må jag säga.. sen säger min snälla grannar som försökt hjälpa att vi ska åka ner till macken i centrum så det gör vi.. får reda på att det hade börjar ryka om bilen när tjejerna kom till skogås haha.. men vi åker ner iaf och där får vi hjälp av en kille som jobbar där :) han säger att det troligen är kylarvätskan så vi fyller på vatten och glykol när det slutat pysa och ryka.. sen säger han att vi ska köra en bit och sen fylla på mer vatten.. så det gör vi.. vi åker till statoil i farsta strand, där har det börjat koka så vi får vänta ett bra tag innan vi kan fylla på mer vatten.. plus att tjejen som jobbar där och en kille som ahde handlat något säger att vi borde inte köra längre eftersom det kokar.. men de försvinner och lsa ringer roger och frågar om hjälp.. han säger att vi ska låta den kylas av och sen hälla i mer vatten och sen ha full värme etc på i bilen och ett fönster öppet när vi åker, och att vi ska försöka rulla så mycket som möjligt och sen ska vi stanna en gång till för att kolla.. men han trodde inte att det var något mer än att lisas mor glömt fylla på kylarvätska så det var ju bra :) sen stannar vi på statoil vid högdalen igen och där är allt frid och fröjd (jämfört med tidigare iaf) vi låter det kylas av och sen åker vi igen, efter att lisa pratat med roger om att det är okej att köra :) så vi åker till kvantum för att nina ska få sin kladdkaka och sen äntligen åker vi hem till lisa.. ch hela denna färd har tagit 90 min, när det egentligen tar en kvart att komma hem till lisa.. så vi missade ju melodifestivalen och björn gustavsson :( men bilen mår bra iaf :)

lite bilder från resan ;
första stoppet:
    
andra stoppet:                                    
       
tredje stoppet:
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0