Pappa-helg !!

Ja i helgen var det så att jag hade lovat far min att spendera den hos honom.. eftersom de helger jag egentligen brukar vara hos honom är kalle hemma på, så på senaste tiden har kalle prioriterats, men nu denna helg (kalle är i arvidsjaur) så tyckte jag det var dags att träffa far min ^^ var ju ändå en månad sen typ, om man räknar bort de små korta hej och hejdå mötena vi haft..

helgen börjar iaf med att vi åker till heron för att käka, och kanske se en film eller bowla eller något.. Vi hamnade på O'Leary's för att äta, sen efter det skulle vi bowla tänkte vi men det var sjuk kö och väntetid så vi gick till mediamarkt och köpte lite filmer och sen handlade vi på willys och åkte hem.. hemma såg vi på film och åt glass med choklad, jordgubbar och nötter *mums* !!
Igår (lördag) så stannade vi inne och tittade på tv och bara tog det lugnt på dagen.. sen bestämde vi oss för att göra det vi inte kunde i fredags, vi åkte alltså till heron igen.. vi käkade sen bowlade vi och sen såg vi bio, vi såg Fool's Gold, och den var okej, en rolig film liksom, inget man ser om flera gånger, men kanske två ^^  efter det åkte vi hem och såg tv och film, vi såg någon halvdålig rysk film som en krigare som skulle rädda en drottning och folk från en ond man och bla bla bla.. lite fantasy stuk över det.. det stog på att den bara kunde mätas med sagan om ringen ! men MY ASS att den kan !! aldrig !! i början var den ändå helt ok, lite intressant faktiskt.. men sen blev den bara seg och tråkig, och det hjälpte ju inte att den var på ryska heller !! usch fult språk !! *haha jag sa att det var ett fult språk till kalle (han har ju ryskt blod i sig ^^) och det höll han definitivt inte med om* aja efter den tråkiga filmen, som jag missade sista halvtimmen på för att jag pratade med älskling i telefon (tack och lov), så gick vi och la oss :)
Idag vaknade jag och blev på dåligt humör direkt för att pappa stog och halvskrek att jag måste gå upp och steka ägg åt honom och sen skynda mig för att vi måste ut så snabbt som möjligt ! herre gud fick ju inte ens vakna innan han blev stressad och halv arg !! så mitt humör var ju verkligen inte bra sen !! men efter en promenad i tantoparken i vårsolen blev det bättre :) efter promenaden och glassen (piggelin *mums*) gick vi hem och packade våra grejer körde hem micke, bytte bil till min bil och så övningskörde jag i en timme en och en halv kanske :) var osökert i början eftersom det var så länge sen jag körde, men efter ett tag och mera övning på dragläget så gick det jättebra och jag blev säker, så jag kunde bestämma själv var jag ville köra, och det är ju så himla roligt att köra ^^ åh vad jag längtar till kortet är taget !! ska skriva teorin 29 maj, efter det är det hårdövning som gäller och halkbana och uppkörning !! sen ! äntligen ! ska jag kunna köra min bil fritt !! :D
efter att jag kört så åkte vi och bytte bil igen och jag gjorde mig iordning lite och sen skjussade far mig till nina.. hos nina käkade vi middag och fikade lite och mös :D haha hade ju inte träffat tjejen på evigheter typ ^^ två veckor kanske haha !!
sen kom mamam vid 9 och hömtade mig och nu är jag hemma och försöker styra upp med bilderna från london som ska användas i collaget vi ska klistra ihop imorgon !! :D stackars jonatan får sitta och skriva ut hemma hos sig !

äh jag kanske skriver senare ^^
later xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0